Strategie
Waarom zou je je Mond-aan-Mond Marketing aan het toeval overlaten als je hier ook een gerichte strategie voor kan gebruiken? Door op de juiste punten in te zetten, krijg je een controleerbaar en meetbaar systeem.
Wanneer heeft je klant je nodig?
De meeste marketing werkt deze dagen via het principe van top of mind blijven. Als je mensen via verschillende kanalen lange genoeg bestookt met reclame, gaan ze hopelijk aan jou denken op het moment dat ze jouw product nodig hebben. Een beetje alsof je heel het jaar door reclame maakt voor kerstbomen, in de hoop dat je klant begin december aan je denkt.
Wij pakken het graag anders aan. We gaan eerst analyseren wanneer jouw klant op zoek is naar jouw product of dienst. Vervolgens gaan we kijken wie er op dat moment naast
Praktijkvoorbeeld:
Het Pandschap
Verkoopsstrategie
Hoe verover je een nieuwe markt met een product dat je klant nog niet kent? Je identificeert wie de vertrouwenspersoon is en benadert hen, zodat ze jou kunnen aanbevelen.
Voor Het Pandschap zetten we een strategie op waarmee ze doelgericht kunnen doorbreken op de Antwerpse markt. Uit de ervaring bleek dat hun klanten vaak net een gebouw hebben geërfd, waarbij ze oor de verscheurende keuze staan tussen te dure verbouwingen en het gebouw moeten verkopen. Daarom hebben we een campagne opgezet waarbij Notarissen en Woonzorgcentra als ambassadeurs werden geactiveerd, door hen op de juiste manier te ondersteunen.
Customer journey
Ben jij bewust bezig met de manier waarop je klant in contact komt met je bedrijf? Door de hele customer journey in kaart te brengen, zien we samen waar de probleempunten zitten en waar je klanten verliest.
We beginnen met de oplossingen die je biedt. Vervolgens kijken we wanneer mensen naar jouw product op zoek zijn en wie er op dat moment naast hen zit. Door te focussen op deze ambassadeurs, zorg je voor een constante stroom van waardevolle doorverwijzingen.
Product funnel
Je product funnel is een manier om de verschillende producten die je verkoopt aan elkaar te rijgen. Je begint met een product met een lage instapdrempel, waar je veel mensen mee kan aanspreken.
Door verschillende producten na elkaar aan te bieden, zorg je ervoor dat he klanten steeds een antwoord krijgen op de vraag: ‘En wat nu?’ Je begeleidt hen mee door hun proces op weg naar hun ultieme doel.
Praktijkvoorbeeld:
B+L Accounting
Personeelscampagne
Hoe bereik je de juiste profielen in een oorlog voor talent? Voor B+L Accounting zorgden we voor een langdurig alternatief voor dure headhunters.
Om de juiste medior profielen aan te spreken, hebben we de nadruk gelegd op hun ouder studiegenoten, die wel een job hebben gevonden waar ze uitdaging in vinden. Door deze mensen in een fluwelen zetel binnen te brengen in het bedrijf en te focussen op wat hen gelukkig maakt, zorgen we ervoor dat ze duidelijk kunnen vertellen waarom het ook voor hun voormalige studiegenoten een goed idee is om van job te veranderen. En waarom ze bij B+L Accounting wel gelukkig gaan worden.
Nieuwsgierig?
Ben je verlekkerd door al dit moois?
Ben je benieuwd naar wat we voor jouw merk kunnen betekenen?
Contacteer ons snel.
Dan maken we een afspraak.