Storytelling
Het juiste verhaal geeft mensen een kapstok waar ze alles wat je over je bedrijf vertelt aan kunnen ophangen. Een verhaal zorgt ervoor dat je informatie veel duidelijker overkomt.
Door bewust het verhaal van je bedrijf te vertellen, bepaal je wat men over je zegt. Door bewust voor een specifieke doelgroep te kiezen, ga je net die klanten aanspreken waar je echt gelukkig van wordt.
Ben jij je klanten beu?
Ken je dat? Heel veel tijd moeten steken in klanten die je liever kwijt dan rijk bent? Waardoor je de tijd niet meer hebt om te investeren in de klanten die je gelukkig maken? Daarom is het belangrijk om te weten wie je ideale klant is. Hoe scherper dit profiel, hoe beter.
We gaan samen op zoek naar de kleinst mogelijke valabele doelgroep die je kan vinden. De doelgroep waarvan jij dolgelukkig wordt. Hoe specifieker we deze doelgroep kunnen vaststellen, hoe gemakkelijker en gerichter je hen kan bereiken met het juiste verhaal. Waardoor je op den duur die vervelende klanten kan laten vallen en je ten volle kan concentreren op de mensen waarvoor je echt graag werkt.
Praktijkvoorbeeld:
Nutricia
Presentaties Cow & gate
Hoe verkoop je poedermelk in een land waar borstvoeding heilig is? Voor Nutricia maakten we 2 interactieve presentaties om hun merk van poedermelk te promoten bij artsen in Sri Lanka.
Een arm land, waar het voorschrijven van poedermelk verre van vanzelfsprekend is en vaak zware financiële gevolgen heeft voor de moeders. En dus op de nodige scepsis van de artsen botst.
Met het juiste verhaal maakten we 2 presentaties waarmee de vertegenwoordiger op enkele minuten tijd de arts zelf laat vertellen hoe belangrijk poedermelk voor specifieke patiënten kan zijn. Waarna de rest van het gesprek kan gaan over de voordelen van hun poedermelk.
Storytelling – Pitches
Wat wil je dat je klanten over je zeggen? Dat je verzekeringen verkoopt? Dat je een toffe mens bent? Mensen maken hoe dan ook een verhaal over jou en je bedrijf. Dan kan je er maar beter voor zorgen dat ze weten wat ze moeten vertellen.
Hoe jij je bedrijf voorstelt is essentieel. We gaan op zoek naar wat jouw bedrijf uniek maakt. Waarom mensen absoluut naar jou moeten komen. Wat ze bij jullie krijgen, dat ze nergens anders kunnen vinden. Want dat is het stuk waar ze over gaan praten.
Dit gieten we in het juiste verhaal. In enkele pitches, zodat je altijd en op elk moment weet hoe je best je bedrijf moet voorstellen.
Productbepaling
Als je nog een stap verder wilt gaan, zorgen we voor een product waar het verhaal vanzelf komt. We bouwen een product of dienst waar de marketing van bij het begin in ingebouwd zit. Een product dat zichzelf verkoopt. We kijken waar je goed in bent, vergroten dat uit en bouwen hier samen een uniek product rond.
In plaats van te proberen de beste te zijn tussen je concurrenten, gaan we op zoek naar een product dat zo uitzonderlijk is, dat je geen concurrenten meer hebt. Een uniek product met bijhorende service, waardoor mensen niet anders kunnen dan over jou te vertellen tegen hun vrienden collega’s.
Praktijkvoorbeeld:
Menbo
Employer branding
Hoe vind je het juiste personeel op een arbeidsmarkt die in brand staat? Voor bouwbedrijf menbo gingen we op zoek naar het antwoord op de belangrijkste vraag van allemaal: waarom zouden mensen bij hen willen komen werken?
Het resulteerde in een duidelijk verhaal, gebaseerd op de waarden die al verschillende generaties in het familiebedrijf aanwezig zijn: samen je schouders onder een gezamenlijk project zetten, hier hard en fier aan werken, problemen op de best mogelijke manier in onderling overleg oplossen en tenslotte samen genieten van het eindresultaat. Dit verhaal werd vervolgens uitgewerkt naar een sterke huisstijl, waarbij de werknemers centraal staan.
Nieuwsgierig?
Ben je verlekkerd door al dit moois?
Ben je benieuwd naar wat we voor jouw merk kunnen betekenen?
Contacteer ons snel.
Dan maken we een afspraak.