Branding

Je merk is de essentie van hoe je naar buiten komt. Het is de basis van je bedrijf. Het DNA dat gaat bepalen waarom je dingen doet en op welke manier je deze zaken aanpakt.

We beginnen met het bepalen van de waarden van je bedrijf. Op deze manier krijg je aansluiting bij klanten met dezelfde waarden. Deze waarden gaan we vervolgens uitdragen in heel de bedrijfscultuur.

Wil je meer dan geld verdienen?


We leven in een snel veranderende wereld. Consumenten verwachten van bedrijven dat ze meer doen dan enkel degelijke oplossingen met een aangename ervaring op de markt brengen. Consumenten rekenen op bedrijven om de grotere problemen in de wereld aan te pakken.

Samen gaan we op zoek naar waar jij het verschil maakt. Welke waarden zo belangrijk voor je zijn, dat je er nooit op zal inboeten. Het is de essentie van je bedrijf. Het is het doel waarmee je elke ochtend wakker wordt en fluitend naar je werkt rijdt.

Die waarden gaan we bepalen op een zeer intuïtieve manier. We sluiten de ratio uit en gaan op het gevoel focussen, om dit achteraf in woorden en acties om te zetten. Want enkel zo vind je de essentie van je bedrijf.




Praktijkvoorbeeld:

Ecowater

Branding EMEA

Hoe laat je zien dat je waterverzachters niet om cijfertjes of specificaties draaien, maar om het juiste gevoel?

Voor Ecowater Systems hebben we een volledige rebranding gemaakt, waarbij het juiste gevoel centraal staat.

Duidelijke, sobere kleuren die rust uitstralen. Beelden die de gelaagdheid en de diepte van hun kennis en ervaring tonen. En een grid die alles heel strak bij elkaar houdt.

Samen zorgt het voor een duidelijk beeld: bij Ecowater wordt alle technische kennis en expertise ingezet om de klant te laten genieten van het heerlijke gevoel van zacht water op je huid.

Laat me meer zien


Bedrijfscultuur


Hoe je iets doet is minstens even belangrijk als wat je doet. Mensen gaan op zoek naar bedrijven die dezelfde zaken belangrijk vinden als zij. Die dezelfde waarden hebben als jij. Dan is het belangrijk als bedrijf om deze waarden op de juiste manier naar buiten te brengen.

We gaan die waarden duidelijk communiceren, maar niet in woorden. Niemand zit te wachten op een presentatie over de missie en visie van een ander bedrijf. Daarom verankeren we die waarden in de manier waarop jullie naar buiten komen. De juiste toon. De juiste kleding. De juiste manier van doen. Jouw bedrijfscultuur, bewust opgebouwd en door je medewerkers uitgedragen.

Visuele huisstijl


Een goede huisstijl moet niet enkel mooi zijn. Schoonheid is hoe dan ook subjectief. Een goede huisstijl moet de juiste mensen aanspreken. Moet jouw ideale klant aanspreken.

Je huisstijl is je non-verbale communicatie. Het is de glimlach op het gezicht van je bedrijf. Of de serieuze blik, afhankelijk van hoe je wilt overkomen. Door heel bewust een bepaalde stijl voor je bedrijf te maken die samenhangt met de waarden die je uitdraagt, zorg je ervoor dat je klanten al bij het eerste contact de juiste indruk hebben. Liefde op het eerste gezicht dus.

Praktijkvoorbeeld:

Lexa Advocaten en bemiddelaars

Branding

Hoe vertel je mensen dat jouw advocaten de zaken anders aanpakken dan de rest? En hoe doe je dat in een wereld vol van vooroordelen tegen je beroep?

Voor Lexa creëerden we een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Uitgesproken vrouwelijk. Uitgesproken persoonlijk. En uitgesproken kwalitatief. Het zorgt voor een bedrijfsidentiteit die de laagdrempelige, persoonlijke manier van werken laat zien, nog voor je de deur bent binnengestapt.

Laat me meer zien





Nog meer voorbeelden:

De Brug

Logo • Huisstijl

Inner Strength

Logo • Huisstijl • Brochures

All Car Rent

Logo • Huisstijl

Nieuwsgierig?


Bent u verlekkerd door al dit moois?

Bent u benieuwd naar wat we voor uw merk kunnen betekenen?


Contacteer ons snel.

Dan maken we een afspraak.

Wit communicatie

Stationsstraat 26 • 2910 Essen

+32 (0)3 238 48 38

info@witcommunicatie.be